چه نکاتی را در هنگام خرید روتختی رعایت کنیم ؟

کالای خواب کوالا 22 1398/03/09

چه نکاتی را در هنگام خرید روتختی رعایت کنیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خرید روتختی ندانید باید به چه نکاتی توجه کنید. و یا چه مواردی را در نظر بگیرید که ست روتختی شما کاملا با دکور اتاق خواب هماهنگ باشد.

در این مطلب از سایت کوالا 22 قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا در انتخاب و خرید ست رختخواب خود دچار شک و تردید نشوید.

لازم است بدانید شما هرچقدر که در خرید وسایل اتاق خواب دقت به خرج دهید و با وسواس زیادی قالی و پرده را هماهنگ کنید ولی به جزئیات خاصی چون روتختی توجه کمی به خرج دهید، هرگز اتاق خواب زیبایی نخواهید داشت .

پس با این مطلب از کوالا 22 همراه باشید تا نکاتی را که باید در انتخاب روتختی رعایت کنید را بیاموزید.

انتخاب رنگ در خرید روتختی

روتختی بهتر است تلفیقی از رنگ های ملایم باشد. چراکه رنگ های تند فضای اتاق خواب شما را کوچک نشان میدهد پس اگر اتاق خواب شما متراژ کمی دارد بهتر است با روتختی هایی با رنگ های تند و طرح های درشت فضای اتاق را نگیرید.

ولی اگر اتاق خواب شما از متراژ بالایی بردارد میتواد در هنگام خرید روتختی به روتختی های با رنگ های شاد و تند و طرح های درشت و زیبا نیز فکر کنید. و آنها را جزیی از انتخاب خود قرار دهید.

اما بهتر است که رنگ های ملیح و ملایم را در اولویت قرار دهید زیرا این رنگ ها آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

پس اولین نکته در هنگام خرید روتختی توجه به هماهنگ بودن رنگ ها با دیگر وسایل اتاق خوابتان و همچنین متراژ اتاق خواب شما است.

انتخاب طرح در هنگام خرید روتختی

انتخاب طرح روتختی به سلیقه شخصی شما مربوط است. ولی هنگامی که شما اطلاعات کاملی در مورد رنگ روتختی و طرح روتختی داشته باشید میتوانید یک طرح زیبا مناسب با سلیقه شخصی خود و طبق استاندارد های چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب انتخاب نمایید.

یک نکته بسیار مهم که در هنگام خرید روتختی باید به آن توجه کنید این است که هر چقدر اتاق خواب شما بزرگ تر باشد شما میتوانید روتختی با رنگ های شاد و طرح های بزرگ را خریداری نمایید. ولی اگر اتاق خواب شما کوچک است بهتر است از رنگ های ملیح و طرح های ریز و یا بدون طرح استفاده کنید.

روتختی با طرح های بزرگ و رنگ های تند در اتاق های کوچک اغتشاش بصری ایجاد کرده و باعث بر هم زدن آرامش فضای اتاق خواب میشود.

در هنگام خرید روتختی به جنس آن توجه کنید

بسیاری از افراد اطلاعات کاملی در مورد جنس پارچه ها ندارند البته در هنگام خرید روتختی نیازی به اطلاعات تخصصی در مورد جنس پارچه ها نخواهید داشت و تنها کافیست به چند نکته کوچک و بسیار کاربردی دقت کنید.

کاهی بی توجهی به برخی از نکات کوچک ، مشکلاتی را در پی خواهد داشت .

دقت داشته باشید که روتختی جزء وسایلی است که شما در طولانی مدت از آن استفاده میکنید پس یک انتخاب نامرغوب ممکن است برای شما دردسر ساز باشد.

انتخاب جنس روتختی در فصول مختلف متفاوت است پس اگر شما عادت دارید در فصل های گرم از یک روتختی و در فصل های سرد از روتختی دیگری استفاده می نمایید ما یه شما پیشنهاد میدهیم روتختی هایی از جنس کتان و ترگال کج راه و جنس هایی از این قبیل است را در فصل های سرد چون پاییز و زمستان استفاده نمایید. و در فصل های گرم سال از ست رختخواب تترون و یا ساتین استفاده کنید زیرا ظرافت این پارچه ها به گونه ای است که هوا به راحتی جریان پیدا میکند. البته رنگ نیز در جذب و دفع گرما موثر است پس همانطور که در بخش های قبل توضیح دادیم به رنگ نیز توجه زیادی نشان دهید.

خرید روتختی مناسب برای اتاق کودک

کودکان به دلیل روحیه خاصی که دارند علاقه بیشتری به روتختی های فانتزی و یا عروسکی نشان میدهند در دنیای کودکانه آنها این تصاویر عروسکی بر روی روتختی و یا بالش و یا لباس آنها جزئی از خانواده کوچک و خیالی درون اتاق آنها است کودکان با تصاویر فانتری عروسکی و یا اسباب بازی های خود رابطه عاطفی برقرار میکنند. و در دنیای خیالی آنها این تصاویر و عروسک ها، اشیائی زنده هستند که همراه با هم در حال زندگی کردن اند.

بیشتر روانشناسان معتقد اند رنگ و نوع اسباب بازی و همچنین شخصیت های کارتونی که بر روی وسایل کودکان قرار دارد همه در شکل گیری شخصیت کودک موثر اند.

در هنگام خرید روتختی به شخصیت کودک خود بسیار توجه کنید. اگر کودک شما بیش از اندازه آرام است و میخواهید کمی بشاش تر باشد بهتر است از رنگ های شاد همانند قرمز و طرح های انیمیشنی پر جنب و جوش استفاده کنید. و برعکس اگر کودک شما پرخشاش گر و پر شرو شور است بهتر است دست از خرید روتختی روتختی با طرح های عجیب و غریب و رنگ های بسیار تند بردارید . برای این کودکان بهتر است از نگ هایی چون گلبهی، آبی آسمانی و طرح هایی چون شخصیت های آرام و مودب استفاده نمایید و بعد از گذشت مدت زمانی نه چندان بلند تاثیر طرح ها و رنگ ها را در شخصیت کودک خود مشاهده خواهید کرد.

در هنگام خرید روتختی برای کودک علاوه بر موارد بالا به قابلیت شستشو روتختی دقت کنید. همچنین با در نظر گرفتن سن و جنسیت فرزند به کودک خود مشورت دهید تا بتواند خود به صورت مستقل روتختی مورد علاقه خود را انتخاب کند. و شما نیز او را راهنمایی کنید.

خرید روتختی دورو

روتختی های دورو یک انتخاب بسیار مناسب برای افراد تنوع طلب میباشد . اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید همیشه در حال تغییر باشید و مدام دکوراسیون اتاق خود را عوض میکنید بهتر است روتختی های دورو را خریداری نمایید.
رو تختی ها ی دو رو معمولا به دو رنگ و یا دو طرح مختلف عرضه می شود که به خوبی می توانید مناسب ترین آن ها با توجه به نکات گفته شده برای دکوراسیون خود تدارک ببینید و از آن لذت ببرید.

اگر قصد خرید کالای خواب را دارید و یا در بازار به دنبال تشک و ست روتختی دلخواه خود میگردید. بهتر است سری به فروشگاه کالای خواب کوالا 22 بزنید تا با انواع روتخی، تشک ، بالش و … موجود در بازار آشنا شوید. همچنین با انتخاب برند مورد نظر خود میتوانید انواع تولیدات کالای خواب آن شرکت را مشاهده نموده و محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.