چگونه عمر تشک را افزایش دهیم؟

کوالا22 1397/11/28

چگونه عمر تشک را افزایش دهیم؟

چگونه عمر تشک را افزایش دهیم سوالی است که اکثر خریداران تشک در هنگام خرید میپرسند ما در این مطلب در سایت فروشگاه اینترنتی کوالا 22 به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

جارو کشیدن تشک

 

اکثر افراد در هنگام تمیز کردن اتاق خواب خود تنها کاری که انجام میدهند این است که رو تختی و بالش های خود را مرتب میکنند و سپس تنها روی فرش ها و زمین را با جارو برقی تمیز میکنند.

اما بهتر است بدانید در هنگام خوابیدن به دلیل ریزش طبیعی مو ها و جدا شدن شوره های سر و سلول های مرده پوست بدنتان تشک شما نیز نیاز به جارو کردن دارد پس به طور منظم بر روی تشکتان جارو برقی بزنید این کار باعث میشود گرد خاک فرو رفته در لابه لای فنر ها خارج شود و همچنین جارو زدن از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند و از غبار، سلول های مرده پوست و هرگونه ذره و آلودگی و باگ که در تشک رخنه کرده است شما را خلاص می کند.

باید دقت داشته باشید برای جارو کشیدن تشک خوش خواب باید سری مخصوصی استفاده کنید و از سری جاروبرقی که با آن فرش، پرده یا سرامیک ها را جارو می کشید استفاده نکنید.

 

سر ته کردن تشک

 

 

هر چند وقت یکبار برای جلوگیری از ساییدگی و پارگی تشک خود را به صورت 180 درجه بچرخوانید و یا آن را سر ته کنید

برای جابه جا کردن تشک آن را بر روی زمین نکشید و یا آن را هل ندهید بهتر است از پتو برای جابه جا کردن آن استفاده کنید

هنگامی که تشک را جابه جا می کنید مواظب باشید رویه یا کاور تشک پاره نشود. زیرا ممکن است فوم یا فنرها از محل پارگی بیرون بزنند. در ضمن پارگی کاور یا غشا رویی تشک چهره ناخوشایندی را به تشک می دهد.

در زمان حمل تشک خوش خواب بهتر است تشک خوش خواب خود را در وضعیت مسطح قرار دهید در غیر این صورت حتما تشک را به جایی تکیه دهید.

استفاده از کاور تشک

در هنگام استفاده از تشک طبی خود بهتر از کاور را فراموش نکنید، کاور های تشک معمولا ضد آب هستند و از لک شدن تشک جلوگیری میکنند. استفاده از کاور تشک به شما کمک میکند تا به راحتی تشک خود را تمیز نگه دارید و هنگام استفاده از کاور تشک روند پوسیده شدن تشک شما نیز کند میشود

استفاده از کاور نیز مانع ورود گرد خاک و … به تشک شما میشود.

 

از تشک به عنوان توری اکربات استفاده نکنید

 

تشک توری آکروبات نیست پس هرکز اجازه ندهید کودکان بر روی تشک بپرند این کار باعث میشود فنر ها و فوم تشک از بین برود و تشک دچار ایراد شود.

انتخاب تشک مناسب تخت

تشک شما حتما باید سایز تخت خواب شما باشد پس در هنگام خرید به سایز تشک توجه کنید خرید یک تشک با عرض ۱۶۰ برای یک تخت با عرض ۱۸۰ کاری غیر منطقی است. اما مشاهده شده است که برخی از خریداران این اقدام را انجام می دهند. خرید یک تشک با اندازه غیر استاندارد موجب می

شود که تشک روی سطح تخت حرکت کرده و محافظ ساییده شود.

 

بر روی تشک خوراکی نخورید

هرگز غذا و نوشیدنی را همراه خود روی تخت خواب نبرید. زیرا در صورت ریختن غذا و نوشیدنی روی تشک ناچارید آن را بشویید و در غیر این صورت تشک بوی غذا می گیرد.

 تشک خوش خواب را نشویید و اگر ناچار به این کار شدید حتما این کار را با مشورت فروشنده یا کارشناس انجام دهید.

 

تشک را در معرض نور خورشید قرار دهبد

 

 

در دراز مدت ممکن است تشک شما موجودات زنده دیگری را نیز در خود جای دهد پس از از چند گاهی تشک را در معرض نور خورشید قرار دهید تا میکرب ها و باکتری های تشک شما از بین بروند.

در صورتی که تشک شما با مایعات خیس شد به سرعت آن را با دستمال تمیز کرده و با سشوار آن را خشک کنید خیس ماندن تشک به سلامتی شما آسیب میزند و همچنین باعث میشود تشک شما بوی نم بگیرد.

هر چند وقت یک بار تشک را بررسی کرده و عیب های آن را برطرف کنید

 

از زیپ و دکمه های روی تشک و کاور محافظت کنید و در صورت بروز ایراد برای این قسمت ها به سرعت برای رفع عیب یا تعویض زیپ اقدام کنید. زیرا شما را برای تعویض کاور و محافظ یا شست و شوی آن دچار دردسر می کند.

از خشبو کننده برای تشک استفاده نکنید

سعی کنید خوشبوکننده های شیمیایی را زیاد روی تشک نزنید. زیرا ممکن است به تشک شما آسیب بزند. در ضمن برخی از این خوشبوکننده ها ممکن است موجب بروز برخی از حساسیت ها برای شما شوند. زیرا در تماس مستقیم با بدن شما قرار می گیرند

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.