راهنمای خرید رو تختی و لحاف

کالای خواب کوالا 22 1398/12/16
خرید رو تختی و لحاف

خرید رو تختی و لحاف

خرید رو تختی و کالای خواب بسیار مهم است زیرا اگر شما کالای خواب استاندارد و مناسبی نداشته باشید بدون شک خواب راحتی نیز نخواهید داشت و بدون داشتن خواب راحت شما نه جسم سالمی خواهید داشت و نه روح سالمی ، بنابراین  باید دقت فراوانی در خرید کالای خواب داشته باشید تا بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید. 

اولین شرط برای داشتن یک خواب راحت  یک تشک مناسب و بالش استاندارد است و بعد از آن لازم است رو اندازی مناسب تهیه کنید تا بتوانید دمای بدن خود را در هنگام خواب نرمال نگه دارید. 

در این مطلب از سایت کوالا 22 قصد داریم شما را برای خرید یک روتختی و یا لحاف استاندارد راهنمایی کنیم پس در این مطلب با ما همراه باشید. 
برای داشتن یک خواب خوب ، شرط اول یک بالش و تشک مناسب است  اما در کنار اینها یک لحاف تکمیل کننده ملزومات خواب است. لحاف یا رواندازی که خیلی ها بدون آن خوابشان نمی برد. چیزی که بتواند گرما بخش یک خواب خوب باشد.

شما طبق عادات شخصی خود باید رو اندازی مناسب تهیه کنید ، برخی از افراد عادت دارند در هنگام خواب یک رو انداز نازک استفاده کنند وبرخی دیگر نیز عادت دارند از لحاف استفاده کنند بنابراین مهم ترین نکته در هنگام خرید روانداز مناسب دقت به عادت فردی خودتان است، 

سیستم بدنی انسان ها نیاز دارد گرمای بدن حفظ شود تا اجازه دهد فرد بخواب برود. بنابر این فرقی ندارد شما  یک روتختی پنبه ای و یا رو تختی کتان و یا یک روتختی پلی استر تهیه کنید همین که روتختی دمای بدن شما را حفظ کند کافی است. 

میتوان گفت تکمیل کننده ملزمات خواب رو انداز و یا همان رو تختی و لحاف است به گونه ای که بسیاری از افراد بدون لحاف و روتختی و یا وسیله ای برای حفظ دمای بدن به خواب نمیروند. 

معیارهای انتخاب یک روتختی

در گذشته اکثر افراد هنگام خواب از لحاف استفاده میکردند ولی با گذشت زمان و تولید انواع پتو بسیاری از افراد پتو را به لحاف های سنتی ترجیح دادند و هم اکنون نیز بیشتر افراد در هنگام خواب از لحاف رو تختی استفاده میکنند. 

شاید بتوان که گفت روتختی ها بیشتر جنبه تزئینی دارند ولی بسیاری از افراد از آنها به عنوان رو انداز در هنگام خواب استفاده میکنند.

در هنگام خرید رو تختی سوالاتی ممکن است ذهن شما را درگیر کند به عنوان مثال:

برای خرید رو تختی مناسب چقدر قصد دارید هزینه کنید؟

آیا بدن شما نسب به الیاف و یا پارچه خاصی حساسیت دارد یا خیر؟

دیزاین خانه شما بیشتر بر پایه چه رنگ و طرحی است؟

و یا صد ها سوال دیگر که ممکن است با توجه به زندگی شخصی شما ذهن شما را درگیر نماید؟

از گذشته تا کنون همه ی مردم رو انداز را به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم خواب برگزیده اند و تا کنون انواع و اقسام رو انداز ها با نام ها و طرح های مختلف تولید و عرضه شده اند که مردم با سلایق مختلف یکی از آنها را بر میگزینند. 

امروزه متداول ترین رو انداز ها انواع پتو و لحاف رو تختی ها است و همین امر باعث شده تا تولید کننده گان از جنس مختلف پارچه با طرح ها مختلف در تولید روتختی ها و پتو ها استفاده کنند ، اکنون شما با هر سلیقه ای و عادت شخصی ای میتوانی یک روتختی باب میل خودتان تهیه کنید.

فروشگاه کالای خواب کوالا 22 عرضه کننده با کیفیت ترین کالای های خواب از معتبر ترین برند های کشور هم اکنون امکان خرید آنلاین روتختی و انواع تشک را فراهم نموده تا شما بتوانید به راحتی کالای خواب مورد نظرخود را تهیه نمایید. 

راهنمای خرید لحاف

در انتخاب و خرید لحاف و روتختی باید چند مورد بسیار مهم و اساسی را مد نظر قرار داد :

همان طور که گفته شد اولین نکته در خرید رو تختی عادت های شخصی شما است ولی موارد دیگری نیز وجود دارد که با رعایت کردن آنها میتوانید روتختی مناسب تری تهیه کنید.

نکته مهمی که در هنگام خرید خریداران را درگیر میکند جنس پارچه استفاده شده رد تولید روتختی است 

در تولید روتختی ها از پارچه های مختلفی استفاده میشود که متداول ترین آنها پارچه های نخی ، پلی استر و پنبه ای است که به وسیله الیاف آکریلیک و پنبه پر شده اند. 

جنس الیاف و پارچه تاثیر بسزایی در قیمت روتختی ها دارد و همچنین نوع دوخت نیز در قیمت ها تاثیر گذار است. مورد بعدی که باید در خرید رو تختی به آن توجه کنید فضای اتاق خواب است شاید فکر کنید که کوچک بودن و یا بزرگ بودن اتاق خواب چه تاثیری ممکن است بر روتختی بگذارد.

خب اگر شما یک روتختی با طرح های شلوغ را برای اتاقی کوچک انتخاب کنید بدون شک بعد از گذشت مدتی کوتاه از روتختی خود خسته و دلزده میشوید زیرا محیط اتاق شما کوچک تر از انچه هست نمایش میدهد ولی اگر ازیک روتختی با گل های ریز و یا طرح های ساده و رنگ های ملیح استفاده کنید آنوقت خواهید دید که چه تاثیر عجیبی در نمای اتاق ایجاد خواهد کرد. 

رنگ های تیره و تند با طرح های بزرگ برای اتاق هایی با فضای وسیع مناسب است ولی برای اتاق های کوچک بهتر است از روتختی با رنگ های ملیح و روشن وطرح های ریز و یا ساده استفاده کنید. 

اما در کنار سلیقه و عادات شخصی بهتر است چه روتختی ای انتخاب کنیم 

مورد مهمی که باید به آن توجه کنید که در ماندگاری سرویس روتختی تاثیر مهمی دارد الیاف استفاده شده در روتختی است برخی از الیاف در هنگام شست و شو گلوله گلوله شده و به سادگی نشست میکنند اما برخی دیگر ماندگاری بیشتری دارند و بعد از شست شو به حالت اولیه خود باز میگیردند. 

لحاف های از جنس کتان و نخی به نسبت دیگر روتختی ها گرمای بیشتری داشته و هم چنین وزن کمتری نیز دارند. 

برخی از سرویس خواب ها 8 تکه بوده و برخی 6 تکه دقت داشته باشید تعداد تکه ها در قیمت روتختی تاثیر گذار است پس اگر قصد دارید روتختی ارزان تر با قیمت کمتری تهیه کنید یک سرویس روتختی شش تکه بسیار مناسب بوده و در عین حال کامل و کاربردی است. 

روتختی را میتوانید با توجه به دما هوا و فصول سال تهیه کنید روتختی های پر شده از الیاف برای فصل های تابستان و بهار مناسب تر اند و روتختی های پنبه ای و پشمی برای زمستان و پاییز.

ابعاد روتختی در خرید رو تختی

روتختی ها در ابعاد مختلفی تولید و عرضه میشوند که این ابعاد با توجه به ابعاد تشک و تخت انتخاب شده است. 

در هنگام خرید رو تختی به ابعاد تخت و تشک خود نیز دقت داشته باشید.

به طور کلی روتخی های یک نفره و دو نفره در ابعاد زیر تولید میشوند.

لحاف یک نفره : 160 × 220 سانتی متر
لحاف دو نفره : 200 × 220 سانتی متر
لحاف دو نفره ویژه : 220 × 240 سانتی متر

قابلیت شست شو روتختی

نکته آخری که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید قابلیت شست شو روتختی است

در هنگام خرید روتختی علائمی بر روی روتختی درج شده که مربوط به نوع شست شو قابلیت شست و شو و دمای شست شو میباشد 

اکثر روتختی های  موجود در بازار قابلیت شست شو را دارا میباشند اما این که آنها را باید با دست بشویید و یا با ماشین لباسشویی حائز اهمیت است یا این که دمای شست شو چقدر باشد در آنها کمی متفاوت است. 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.