راهنمای خرید تشک و نکات طلایی در انتخاب تشک

کالای خواب کوالا 22 1398/03/15


راهنمای خرید تشک و نکات طلایی در انتخاب تشک خوب

خرید تشک شاید به نظر چیز خیلی مهمی نباشد اما باید بدانید تشک در سلامت جسمی و روحی شما بسیار تاثیر دارد. در این مطلب از فروشگاه کوالا 22 با ما همراه باشید تا نکاتی در رابطه با خرید تشک را برای شما شرح دهیم

هر کسی با یک حساب سر انگشتی متوجه میشود که نزدیک یک سوم عمر خود را در خواب و بر روی تشک خود به سر میبرد.

همه ما حساسیت بسیار زیادی بر روی خرید مبلمان لباس و یا کفش خود نشان میدهیم ولی در انتخاب تشک دقت زیادی به خرج نمیدهیم. پس بهتر است به اندازه حساسیتی که هنگام خرید کفش و لباس خود نشان میدهیم در خرید تشک مناسب نیز دقت کنیم .

تجربه نشان داده است که افراد توجه زیادی در رابطه با خرید تشک ندارند و به همین دلیل با ابهامات زیادی روبه رو هستند. ما در سایت کوالا 22 در تلاشیم تا حد امکان پاسخ مناسبی برای سوالات شما انتشار دهیم و به شما آموزش دهیم چگونه تشک مناسبی خریداری نمایید.


چرا تشک خود را عوض کنیم و دلایل خرید تشک استاندارد

اکثر افراد وقتی تصمیم به خرید یک تشک استاندارد و نو میگیرند که به امراض مختلفی همچون درد های مفصلی و انحراف در ستون فقرات دچار شده باشند.

هر چه زود تر تصمیم به خرید یک تشک استاندارد و جدید بگیریم از پیشرفت بیماری های ستون فقرات و یا درد های مفصلی به وجود آمده بر اثر کالای خواب نامناسب جلوگیری کرده ایم . شاید عوض کردن تشک به رفع دائمی بیماری شما کمک نکند ولی از پیشرفت آن جلوگیری خواهد کرد.

شاید با خود فکر کنید که چند سال پیش یک تشک طبی و یا یک تشک طبی فنری خریده اید و اکنون دیگر نیازی به یک تشک جدید ندارید ولی باید بدانید که شما حدود یک سوم از عمر خود را بر روی تشک خود میگذرانیم. و در طی این چند سال تشک شما ممکن است نرمی سابق را نداشته باشد و یا در طی این مدت جانوران بسیار ریز و میکرسکوپی در تشک شما رشد کرده و در آنجا سکنا گزیده اند. و تشک های فنری نیز در طی مدت های طولانی فنر های آنها فرم اصلی خود را از دست میدهند.

همه ما توجه زیادی نسبت به پوشاک ، مبلمان و … نشان میدهیم و این تنها به آن دلیل است که پوشش و یا وسایل استفاده شده در چیدمان منزل در دید رس دوست و یا آشنایان ما قرار دارد اما تشک شما در زیر روتختی شیک و چشمگیر پنهان شده است پس توجه ای به استاندارد بودن ویا تعویض به موقع آن ندارید.

شاید با خود فکر کنید که ما همیشه باید هزینه بسیار زیادی را به خرید تشک و یا تعویض تشک اختصاص دهیم ولی بهتر است بدانید که اگر بر اثرسهل انگاری و یا بی توجهی به مواردی نه چندان بزرگ ولی پر اهمیت ممکن است به بیماری هایی مبتلا شوید که مجبور به جراحی و یا مصرف دارو های مختلف با هزینه های گزاف شوید و هیچ وقت به خوبی زمان سلامت کامل درمان نمیشویم

پس لازم است در هنگام خرید تشک دقت کنیم تا در آینده به بیماری های ستون فقرات و درد های عضلانی مبتلا نشویم .

دقت در خرید خوراک وسایل بازی و اسباب و وسایل اولیه زندگی بسیار مهم است زیرا بی توجهی در خرید یکی از این وسایل ممکن است سلامت جسمی و روحی شما را به خطر بیندازد.

چرا تشک خود را عوض کنیم

یکی دیگر از دلایل خرید یک تشک جدید تغییر شرایط فیزیکی بدن شما است .

ممکن است شما در زمان خرید تشک خود تمام نکات را رعایت کرده باشید و تشک مناسب با قد و وزن و شرایط فیزیکی بدن خود خریده باشید ولی اکنون شرایط جسمی و فیزیکی بدنتان تغییر کرده است. و همین یک دلیل برای تعویض تشک است

زیرا تشک قبلی شما متناسب با آناتومی بدن شما در 2 یا 3 سال گذشته بوده و اکنون ممکن است لاغر تر و یا چاق تر و یا قد بلند تر شده باشید

پس شرایط فیزیکی بدن شما با تشک شما در ارتباط است و اگر شما اکنون سنگین وزن شده باشید لازم است یک تشک متناسب با اندام سنگین وزن ها خریداری نمایید ویا یک تشک مناسب سنگین وزن ها اصلا مناسب برای یک فرد سبک وزن نیست زیرا تشک افراد سنگین وزن از سفتی خاصی برخوردار است و تشک افراد سبک وزن باید نرم تر باشد.

پس اگر شما تشک با کیفیتی خریداری کرده باشید پس از گذشت چند سال لازم است که تشک خود را تعویض کنید.


از دیگر دلایل تعویض تشک وخرید تشک نو تغییر سبک زندگی افراد است.

تغییرات در سبک زندگی شما را وادار به تغییر بسیاری از عادات و رفتار و یا حتی وسایل مورد نیاز زندگی میکند.

به عنوان مثال اگر تشک شما متعلق به همسرتان بوده نمیتواند به طور کامل بدن شما را پشتیبانی کند پس اگر از این پس قصد دارید زندگی مشترکی را شروع کنید بهتر است تشکی را انتخاب کنید که نیاز های بدن هر دوی شما را پشتیبانی کند.

همانطور که در قسمت قبل این مطلب بیان کردیم. تشک شما ممکن است جولانگاه بسیاری از موجودات ناشناخته و میکروسکوپی باشد


اگر شما نیز دچار حساسیت و یا خارش بدن شده اید لازم است اقدام به خرید تشک کنید

تجمع موجودات میکروسکوپی، سلول های مرده پوست ، مایعات بدن ، گرد و غبار و حتی موهای بدن شما و یا حیوانات خانگی تان از دیگر دلایل تعویض تشک و خرید تشک استاندارد است

شاید دور از باور باشد ولی بعد از گذشت 10 سال و تجمع موارد بالا در تشک شما تشک وزنی معادل دو برابر وزن اولیه خود پیدا میکند.

اگر شما خوش شانس باشید و بعد از گذشت زمان بوی تشک شما را آزار ندهد و یا هیچ گونه حساسیت و یا بیماری پوستی دچار نشوید بدون شک تشک شما عملکرد اولیه خود را نخواهد داشت.

دردهای عضلانی، بی‌حسی دست و پا، احساس خستگی حتی پس از خواب طولانی مدت یا بروز حساسیت‌های پوستی همگی نشانه‌هایی برای تعویض تشک هستند. به عنوان مثال ممکن است تشک شما به لحاظ فیزیکی نیازهای شما را تأمین کند اما به دلیل استفاده از مواد حساسیت‌زا در آن موجب تعرق بدن شما شود. با این وصف، شما نیاز به یک تشک ضد تعرق خواهید داشت. همچنین تشک‌های آنتی آلرژی، محافظ ضد آب، ارتوپودیک و طبی نیز از دیگر محصولات موجود در بازار هستند.

انواع تشک

هنگامی‌که تصمیم به تعویض تشک و یا خرید تشک جدید می‌گیرید با تنوع گسترده‌ای از محصولات مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما مشکل می‌کنند. امروزه با توجه به تنوع نیازهای کاربران، تشک‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای افرادی با مشخصات خاص عملکرد بهتری دارند؛ بنابراین، بهتر است پیش از خرید کمی درباره انواع تشک‌ها بدانید.

در این قسمت از مطلب راهنمای خرید تشک شما را با انواع تشک آشنا میکنیم ولی توضیحات اختصاصی را در مطالب آینده


تشک های خوشخواب


تشک های لایف



بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.