خواص کمربند نمدی

کالای خواب کوالا 22 1399/03/31
خواص کمربند نمدی

خواص کمربند نمدی

خواص کمربند نمدی مطلبی است که امروز قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم. همانطور که میدانید نمد نوعی بافته سنتی است که از دیر باز مورد تایید طبیبان و پزشکان طب سنتی بوده است و کمربند های نمدی و تشک های نمدی  نیز از گذشته تا کنون به عنوان محصولی کمک درمانی مورد استفاده قرار میگرفتند.

امروزه در کنار نمد های سنتی و دست ساز، نمد های رنگی و تزئینی نیز رواج پیدا کرده به صورتی که در سیسمونی نوزاد ، مراسمات مختلف مثل جشن دندان و جشن مدرسه و … کیفت های نمدی به عنوان یاد بود به میهمان ها تقدیم میشود. 

اما ما در امروز قصد نداریم در مورد نمد های تزینی بحث کنیم بلکه این مطلب در مورد بررسی خواص کمربند نمدی و خواص انها است.

نمد مالی حرفه ای است سنتی که برخی از مردم استان چهارمحال بختیاری به آن مشغول اند این حرفه در گذشته به دست مردان قوی هیکل شکل گرفت انها پشم های شسته شده و شانه شده گوسفندان را به صورت لایه لایه بر روی هم قرار میداند و سپس با قرار دادن پارچه نازکی بر روی پشم ها شروع به لوله کردن آنها می نمودند و با قدرت دستانشان تارهای پشم را به هم متصل میکردند تا از اتصال این تار ها به یک دیگر بافته ای تولید شود.

فروشگاه اینترنتی کوالا 22 در کنار محصولات خود اقدام به فروش صنایع دستی استان خود نموده است.

نمد مالی حرفه ای است سنتی که برخی از مردم استان چهارمحال بختیاری به آن مشغول اند این حرفه در گذشته به دست مردان قوی هیکل شکل گرفت انها پشم های شسته شده و شانه شده گوسفندان را به صورت لایه لایه بر روی هم قرار میداند و سپس با قرار دادن پارچه نازکی بر روی پشم ها شروع به لوله کردن آنها می نمودند و با قدرت دستانشان تارهای پشم را به هم متصل میکردند. 

نمیتوان گفت حرفه نمد مالی و تولید محصولات نمدی تنها مختص به مردم چهار محال و بختیاری است ،  بلکه برخی از مردم استان های مازندران ، اصفهان ، خراسان ، سمنان  … نیز به این حرفه مشغول اند. 

شاید بافته های نمدی همانند گذشته طرفداران بسیاری ندارند ولی همچنان هستند افرادی که به تولیدات سنتی و دست بافته علاقه مند اند. 

ما در این محصول قصد معرفی زیر انداز ها و تزئینات نمدی نداریم بلکه قصد داریم شما را با خواص کمربند طبی نمدی آشنا کنیم. 

از آنجایی که خواص کمربند نمدی با استفاده از پشم بره تولید شده اند پهلو ها، شکم و کلیه ها از سرما در امان بمانند از و توجه به خواصی که دارد به عنوان کمک درمانی در بیماری هایی مانند دیسک کمر و بیماری های مفصلی نیز کاربرد دارد.

کمربند های نمدی با استفاده از پشم گوسفندان تولید شده  و جزء صنایع دستی استان چهار محال بختیاری به شمار میرود.

کمربند نمدی طبی

کمربند های نمدی طبی با استفاده از پشم طبیعی شسته شده در چند مرحله و ضد عفونی شده تولید شده و مناسب برای افرادی است که کمردرد های مزمن دارند است. 

خرید کمربند نمدی طبی

این نوع کمربند ها به سلامت افرادی که جراحی کلیه، سزارین و ناحیه کمر داشته‌اند کمک بسیاری میکند هچنین برای بیماری های تناسلی، کمر و کلیه نیز مناسب است زیرا با گرم  نگه داشتن ناحیه شکم موجب سلامتی آنها میشود.

کمربند های طبی نمدی کاملا ارگانیک بوده و به دلیل ضد عفونی شدن و چندین مرتبه شستشو داده شدم هیچ حساسیت پوستی برای شما ایجاد نخواهد کرد. 

قابل ذکر است این محصول برای درمان بیماری هایی که بر اثر رطوبت در فرد نمایان میشود نیز کارایی دارد به عنوان مثال اگر شما از بیماری رماتیسم رنج میبرید میتوانید با استفاده از نمد این بیماری را کنترل کنید و تشدید شدن آن جلوگیری نمایید. 

خواص خواص کمربند نمدی :

جنس پشمی نمد به دلیل نوع ساختاری که دارد عایق خوبی برای گرما و سرما است و شما را در فصول مختلف در برابر سرما و گرما حفاظت میکند و برخلاف برخی از کمربند های طبی ،خواص کمربند نمدی را نیز میتوانید در فصل های گرم سال نیز استفاده کنید زیرا این نوع کمربند به خاطر جنسی که دارد شما را دچار عرق سوختگی نمیکند وشما میتوانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید

کمربند نمدی به بهبود عملکرد کلیه ها کمک میکند. 

اگر شما دچار چاقی موضعی هستید میتوانید از کمربند نمدی طبی استفاده کنید زیرا این کمربند قابلیت بلغم زدایی دارد با زدودن سردی ناحیه شکم و باسن به کوچک شدن آنها کمک میکند.

اگر شما نیز جراحی هایی مانند سزارین، فتق نافی، آپاندیس و …و از زخم های بعد از جراحی خود رنج میبرید میتوانیم به شما بگوییم این کمربند های نمدی به بهبود زخم های شما کمک میکند.

پیشگیری و بهبود بیماری های کمر (سیاتیک)، کلیوی، سنگ کلیه، پروستات، شب ادراری، تکرر ادرار و … (جلوگیری از سردی موضعی)

جلوگیری از سردی رحم و مثانه (عامل اصلی کیست، فیبروم، انواع عفونت و … که منجر به سرطان می گردد)

کمربند نمدی به کاهش دردهای قاعدگی نیز کمک میکند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.