تشک مناسب انتخاب کنید کمر درد نگیرید

کوالا22 1397/08/30

راهنمای انتخاب تشک

تشک مناسب انتخاب کنید کمر درد نگیرید

یک تشک استاندارد در سلامت گردن و ستون فقرات و در کل سلامتی کامل بدنتان نقش مهمی دارد.

تشک نقش مهمی در سلامت فردی دارد و به این دلیل است که اکثر افراد یک سوم عمر خود را در خواب بسر میبرند.

به همین دلیل ما در سایت کوالا 22 مطالبی در رابطه با راهنمای انتخاب تشک و راهنمای انتخاب بالش مناسب برای شما قرار داده ایم تا بتوانید سوالات خود در رابطه با یک رختخواب استاندارد برطرف کنید.

خب اگر تشک ما غیر استاندارد و یا قدیمی باشد چه میشود؟

تشک های قدیمی و غیر استاندارد افراد را دچار بیماری دیسک کمر و یا بیماری های عضلانی و استقامتی میکنند.

در زمان های قدیم مردم اعتقاد داشتند تشک باید سفت باشد. ولی هم اکنون بسیاری از متخصصان بر این باور اند که تشک های معمولی در مقایسه با تشک های سفت تاثیر بیشتری در جلوگیری از کمر درد دارند.

یک تشک استاندارد چه تشکی است؟

یک تشک استاندارد تشکی است که تکیه گاه مناسبی برای بدن باشد. به گونه ای که در هنگام خوابیدن بر روی این نوع تشک ها سر تا پای ما در حالت ایستاده قرار بگیرد و هیچ فشاری به اعضای بدنمان وارد نکند.

در هنگام انتخاب یک تشک مناسب به وضعیت قرار گرفتن باسن ، کمر و شانه ها بسیار دقت کنید زیرا بیشترین وزن شما روی این نقاط وارد میشود حتما به این نکات دقتکنید تا بتوانبد تشک مناسب انتخاب کنید .

پس اگر تشکی انتخاب کنید که نتوانید به راحتی وزنتان را بر روی آن تکیه بدهید در کوتاه مدت دچار کمر درد میشوید.

تشک مناسب انتخاب کنید، کمر درد نگیرید

ویژگی های یک تشک مناسب

ویژگی های یک تشک استاندارد چیست؟

در تولید یک تشک استاندارد باید از پارچه های محکم و جنس مرغوب استفاده شود.

طرح پارچه استفاده شده در تشک نباید طرح و یا دوخت برجسنه ای داشته باشد که به بدن شما آسیب وارد کند و یا باعث کمردرد شما شود.

داشتن انعطاف پذیری بالا نیز از ویژگی های خاص یک تشک استاندارد است. این انعطاف پذیری باید توان تحمل هر وزنی را داشته باشد و زود گود و یا پاره نشود.

تشک های استاندارد باید فنر هایی قوی داشته باشد تا در طولانی مدت حالت انعطاف پذیری خود را حفظ کنند.

از دیگر ویژگی های یک تشک استاندارد نوع دوخت ، مقاومت و بسته بندی آن را میتوان نام برد.

تشک های طبی فنری و ساده باید به اندازه سفت باشد که مهره های ستون فقرات بر روی آن به گونه ای که بدن در حالت ایستاده است قرار بگیرد یعنی باید به قدری انعطاف پذیر باشد که انحنای بدن به راحتی بر روی تکیه داده شود.

اگر در خرید تشک به این موضوع دقت نکنید ممکن است تشک بسیار سفت و یا بسیار نرم از کار در بیاید و همین دلیل باعث میشود شما به سرعت کمردرد بگیرید.

برخی از تشک ها ساختار داخلی آنها تشکیل شده از فنر که این تشک ها معمولا نرم و طبی هستند. در تولید این تشک ها از دو نوع فنر استفاده میشود.

فنر های متصل

فنر های منفصل

تشک های طبی فنری با ساختار فنری منفصل چه ویژگی هایی دارند؟

جدید ترین تکنولوژی در تولید تشک های طبی فنری استفاده از تکنولوژی منفصل در ساختار تشک است و این بدان معنا است که فنر های استفاده شده در دوخت تشک طبی فنری در کنار هم قرار گرفته و هر کدام به صورت جداگانه عمل میکند.

همین امر باعث میشود که در هنگام غلت زدن تعادل کل تشک از بین نرود و تنها فنر های سمت فردی که در حال چرخش و یا بلند شدن است حالت ارتجاعی پیدا کند.

قیمت تشک نیز از ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید تشک به آن توجه کنید.

همانطور که میدانید هر ارزانی بی علت نیست و هر گرانی بی حکمت نیست.

پس حتما دقت داشته باشد در خرید تشک به کیفیت تشک دقت کنید زیرا این امر با سلامتی جسمی و روحی شما در ارتباط  است پس بهتر است به دلیل ارزان بودن یک تشک به سلامت خود لطمه نزنید.

افرادی که بیماری های عضلانی و استخوانی دارند باید بیشتر در خرید تشک دقت به خرج دهند زیرا آنها مدت بیشتری از تشک استفاده میکنند و همچنین سفتی بیش از حد و یا نرمی بیش از حد آسیب جدی تری به بدن آنها وارد میکند.

اکنون شما دیگر به راحتی میتوانید یک تشک مناسب انتخاب کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.