ویژگی های بالش استاندارد از نظر متخصصین

کوالا22 1397/09/26

ویژگی های بالش استاندارد

ویژگی های بالش استاندارد نظر متخصصین چه ویژگی هایی است؟

هر چند وقت یک بار به بالش نو احتیاج داریم ؟

در هنگام خرید بالش چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

راه حل های انتخاب یک بالش مناسب چیست؟

چرا باید از بالش های بارداری استفاده کنید؟

با خروپف های هنگام خواب چه کنیم؟

اگر سوالات بالا برای شما نیز پیش آمده بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید ما در سایت کالای خواب کوالا 22 به همه سوالات شما در رابطه با انتخاب یک بالش راحت و استاندارد پاسخ خواهیم داد.

خواندن این مطلب به همه افراد توصیه میشود چه کسانی که در سلامت جسمی کامل به سر میبرند چه زنان باردار چه کسانی که از گردن درد ، زانو درد و کمر در رنج میبرند.

راهنمای خرید بالش استاندارد

شاید فکر کنید من که سالم هستم پس نیازی ندارم این اطلاعات را بیاموزم ولی باید بدانید سلامتی نعمتی است که باید برای نگه داری آن از تکنیک ها و مراقبت های ویژه ای استفاده کرد.

پس اگر به خیلی از چیز ها بی اعتنایی کنید به زودی سلامت جسمی خود را به خطر می اندازید.

شاید هم به این فکر کنید من که دیگر دچار کمر در، کمر در و یا زانو درد شده ام پس چه دلیلی دارد که دیگر این مطلب را بخوانم.

بهتر است بدانید اگر شما ورزش کنید و استاندارد های پزشکی را در زندگی خود رعایت کنید به سرعت از درد های جسمی خود رها میشوید.

به نظر شما یک بالش خوب چه بالشی است ؟

آیا بهتر است با الیاف پر شده باشد و یا با پشم و پنبه؟

چه بالشی باعث ناراحتی عضلاتی و مهره های کمر و گردن میشود؟

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی دکتر ابراهیمی در مورد یک بالش مناسب اینگونه میگوید.

از آنجایی که انتخاب یک بالش از اهمیت زیادی برخوردار است پس بی دقتی و کوتاهی در انتخاب یک بالش موجب بروز بیماری های زیادی شود

شکل ظاهری و محتویات بالشت ویژگی های مهمی در انتخاب یک بالش مناسب هستند.

راهنمای خرید بالش استاندارد

بالش های مکعبی و چهار گوش اصلا برای خوابیدن مناسب نیستن و این به آن دلیل است که این بالش ها نمیتوانند نواحی گودی گردن و زیر شانه ها را به خوبی پر کنند و همین باعث میشود ستون فقرات آنها در حالت نامناسب قرار بگیرد به گونه ای به نواحی گردن و کتف ها فشار زیادی وارد میکنند.

دکتر ابراهیمی در مورد محتویات این نوع بالش ها نیز اظهار نظر کرده و و میگوید جنس بالش ها بایدنرم و انعطاف پذیر باشد به همین خاطر بهتر است از بالش های پُر شده از پَر استفاده کنید

از آنجایی که بسیاری از افراد به پر حساسیت دارند بهتر است از بالش های پر شده از الیاف نرم و منعطف خریداری کنند.

راهنمای خرید بالش استاندارد

ارتفاع بالش نیز حائز اهمیت است یک بالش مناسب معمولا باید بین 10 تا 15 سانتی متر باشد تا از فشار بیش از اندازه بر دیسک و عضلات جلوگیری کند.

قابل ذکر است که هر فرد باید بالش خواب خود را سالانه عوض کند تا از بروز بیماری های عفونی جلوگیری کند.

اولین چیزی که همه‌ ی ما برای استراحت و یک خواب با کیفیت نیاز داریم بالش مناسب است.

البته با تنوع زیادی که امروزه این محصول در بازار دارد، بالش تنها به چیزی که زیر سرتان می‌گذارید محدود نمی‌شود.

قبل از خرید بالش به چه نکاتی توجه کنیم؟

بالش ها از نظر نوع پارچه ، اندازه ، مدل ، دوخت و موادی که بالش به وسیله آن پر شده است تقسیم بندی میشود اما چگونه ما میتوانیم از میان بالش های متنوع در بازار یک بالش مناسب انتخاب کنید.

اگر شما در خرید یک بالش دقت لازم را به خرج ندهید مجبور به استفاده یک بالش نامناسب هستید. بالشی که ستون فقرات شما را در خطر می اندازد و کیفیت خواب شما را کم میکند.

اگر در فروشگاه های کالای خواب گشتی زده باشید متوجه نوع بسیار زیاد بالش ها شده اید بالش هایی برای قرار دادن دور گردن، زیر سر، بین زانو و حتی بالش های بارداری و …

راهنمای خرید بالش استاندارد

برخی از این نوع بالش ها مانند بالش های بارداری بالش دور گردن ، بالش بین زانو و … را در داروخانه ها و مراکز خرید هم میتوانید ببینید.

باید بدانید که اگر شما ازکالای خواب استاندارد استفاده نکنید قطعا خواب خوبی نخواهید داشت و در طول روز انرژی و شادابی شما به حداقل خواهد رسید.

شاید با کلمه بالش طبی آشنا باشید این نوع بالش ها به دو دسته بالش فومی و بادی تقسیم میشوند هر کدام از این بالش ها ویژگی های قابل توجه مخصوص خودشان را دارند به عنوان مثال بالش های بادی بیشتر برای سفر مناسبند زیرا حجم کمی از فضا را اشغال میکنند. ولی استفاده بالش های فومی بیشتر تجویز میشوند

چرا بالش های فومی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

دلیل این که بیشتر متخصصان بالش های فومی را برای ما تجویز میکنند انعطاف پذیری فوق العاده این نوع بالش است به عنوان مثال اگر شما بالش دور گردن از نوع فومی را تهیه کنید خواهید دید وقتی آن را زیر سر خود قرار میدهید بخشی که دور گردن شما است برجسته است و بخش هایی که وزن اصلی سرتان بر روی آن است فرو میرود و همین امر باعث میشود شما احساس راحتی فوق العاده ای را تجربه کنید. قابل ذکر وقتی شما سرتان را از روی بالش بر میدارید به سرعت به حالت اولیه خود باز میگردد.

حالا چرا طبی؟

این بالش ها دقیقا شبیه به بالش های معمولی هستند و تنها تفاوت آنها به محتویات داخل آن بستگی دارد این بالش ها به جای الیاف، پر، پنبه و … از فوم و یا هوا استفاده شده است.

سایز این بالش‌ها 50×70 است و دارای رویه پنبه‌ای هستند و وزن‌شان از 800گرم تا 1500گرم است.

در هنگام خرید یک بالش استاندارد به میزان شکل پذیری آن دقت داشته باشید و سعی کنید آن را امتحان کرده و از ضد باکتری بودن و یا نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

تفاوت یک بالش طبی با یک بالش معمولی در چیست؟

بالش های طبی به تکه و صاف هستند در صورتی که بالش های معمولی بافت الیاف، پر ها و یا پنبه های داخل آنها مشخص است.

این نوع بالش ها بخش پایینی آنها کمی برآمده تر از سمت بالای بالش است زیرا بخش پایینی باید فضای گردن را به خوبی پوشش دهد.

اگر شما از گردن درد رنج میبرید بهتر است از بالش های دور گردنی استفاده کنید.

البته بیشتر افرادی که در طولانی مدت از کامپیوتر استفاده میکند و یا افرادی که در طولانی مدت در حال رانندگی هستند باید از بالش های دور گردنی استفاده کنند.

 

برخی افراد که گودی کمر دارند بهتر است از بالش های u شکل استفاده کنند از انجایی باید بر روی پهلو بخوابند و این نوع بالش ها به دور بدن آنها قرار میگیرد و باعث میشود به راحتی بخوابند.

خوابیدن بر روی پهلو در طولانی مدت باعث ساییدگی زانو میشود و بهتر است از بالشتک هایی برای زیر زانو خود استفاده کنید.

این بالشت ها در حین خوابیدن بین زانو های آنها قرار میگیرد و باعث میشود بدن در حالتی قرار بگیرد که او ایستاده است و از درد های غیر قابل تحمل زانو ها جلوگیری میکند.

بالش های بارداری

زنان باردار در ماه  های آخر باید بر روی پهلو بخوابند و این سنگینی شکم باعث آزرده شدن آنها در هنگام خواب میشود

بالش های بارداری زیر شکم زن بار دار قرار میگیرد به گونه ای که سنگینی شکم کمتر احساس شود.

از طرفی شما بعد از بارداری میتوانید از این بالش ها به عنوان بالش شیر دهی استفاده کنید و یا زمانی که فرزند شما بزرگ تر شد آن را به تکیه گاهی برای فزرندتان قرار دهید.

بالش ضد‌خروپف نرمی و سفتی متعادلی دارد و در ارتفاع استاندارد تولید شده‌ است.

این بالش ها به شما کمک میکند تا وضعیت سر و گردن شما روی این بالش براحتی قرار بگیرد و تنفس شما بدون هیچ اختلالی  انجام بگیرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.